16 ביולי 2013
15 ביולי 2013
המעטפת העירונית
על פי התכנון, החזית העירונית של הבלוק הלוגיסטי מפרידה בין ההאנגר שמאחור לבין החיים העירוניים שמתקיימים ברחובות מסביב, אך אינה מהווה חוצץ בלתי חדיר.
החזית אינה אחידה, היא מתפרקת לגורמים קטנים שלעיתים זזים ויוצרים מרווחים וסדקים ביניהם.
במרווחים אלו, לעיתים העיר נכנסת (חצרות פנימיות למשל) ומגיעה אל הלוגיסטיקה ולעיתים הלוגיסטיקה חורגת מהקו המוגדר שמקיף אותה ויוצאת אל העיר.
בדרך זו השילוב בין שתי הישויות מתקיים גם בקנה המידה הקטן והמקומי.
14 ביולי 2013
הגגות
ניתן להסתכל על קיום ההאנגרים בעיר כעל פוטנציאל שאפשר לנצלו לתועלתה של העיר בתחומים רבים.
הכלכלי נדל"ני - הגגות מהווים שטחים גדולים לפיתוח במדינה בה השטחים הולכים ואוזלים.
הכלכלי - שטשחי הגגות יאפשרו הצבה של מקורות כוח נקיים היכולים לתחזק את העיר עצמה וכן לספק הכנסה נוספת.
החברתי - יכולים להתפתח עליהם וסביבם מגורים ברי השגה שעצם קיום ההאנגרים מממן אותם.
הקיימות - גגות ירוקים בסדר גודל כזה יכולים ליצור שינוי משמעותי בסביבה ובאיכותה.
לצורך בחינת עקרון זה בדקנו מקרה בוחן של מבנה לוגיסטיקה בעיר החדשה עם תכסית של 75 דונם.
9 ביולי 2013
הזכות לעיר
בתכנון שלנו, בקנה המידה המקומי, הבלוק הלוגיסטי יתחלק לשלושה חלקים עיקריים:
הגג- המהווה קרקע לפיתוח עתידי בפרוגרמות שונות כמו: מגורים, מבני ציבור, טבע עירוני ופרוגרמות קיימות שונות: לוחות פוטו וולטאים טורבינות רוח וכו'.
בסיס הלוגיסטיקה - האנגרים עצומי מימדים המשמשים כמחסני ענק לעורף הנמל.
מעטפת עירונית - חזית מבני ההאנגרים תהיה חזית עירונית המשתלבת בעיר שמסביב לה בפרוגרמות מגוונות, מסחר בקומת הקרקע, מגורים, משרדים וכו'.
שלושה חלקים אלו מופרדים זה מזה אך גם משתלבים האחד בשני על ידי מערכות המקשרות ביניהם. מערכות של דרכים המשלבות בין משאיות עורף הנמל לבין מכוניות העיר, גרעינים של מבני מגורים ומשרדים היורדים אל תוך ההאנגרים הלוגיסטיים, מבנים המתחילים בחזית העירונית של מבני הלוגיסטיקה אך גם ממשיכים ומטפסים על הגגות.



7 ביולי 2013
הזכות לנמל
בבואנו לבדוק כיצד ניתן לשלב את עורף הנמל בתוך העיר עלינו לתת את הדעת להבדלים בקני המידה של שתי הישויות המדוברות.
עורף הנמל (הלוגיסטיקה) על המשאיות ומחסני הענק, אל מול קנה המידה האורבני והקטן יותר של מגורים, מכוניות פרטיות והולכי רגל.
ברור כי על מנת להשתלב בעיר, חייב קנה המידה של עורף הנמל לקטון מעט ולהתפזר בתוך העיר וכך לאפשר לה להתקיים סביבו.
בתכנון שלנו שילוב התשתיות בין זו האורבנית לבין זו הלוגיסטית יתאפשר על ידי יצירת מערכות משולבות של דרכים.
התשתית הלוגיסטית של המשאיות, תוגבל לדרכים מסוימות בלבד שיפעלו בעיקר בכיוון מזרח מערב ויתאפשר בהן גם מעבר של מכוניות פרטיות.
בנוסף תתקיים תשתית של דרכים שהן אורבניות בלבד ופועלות בעיקר בכיוון צפון דרום.
על מנת לאפשר לחיים האורבניים להמשיך ולהתקיים ללא הפרעה, הבלוקים הלוגיסטיים (בהם נמצאים ההאנגרים) ייבנו כבלוק גדול המקיף חצר פנימית, חניה, שתאפשר את כניסת המשאיות ופריקת הסחורה.
חזית הבלוק הפונה לעיר תהיה חזית מסחרית, כאשר העורף שלה הוא העורף הלוגיסטי.
2 ביולי 2013
1 ביולי 2013
עורף הנמל והעיר החדשה - חלק ב'
התכנון הקיים לפיתוח עורף הנמל באזור שבין העיר אשדוד לנמל ומזרחה מציב מציאות חדשה בה העיר נדחקת החוצה הרחק מהנמל ונוצרת מעין 'עיר' חדשה של האנגרים לוגיסיטים אשר איננה זקוקה כמעט לבני אדם בתוכה ומהווה חיץ קיצוני אף יותר מזה שקיים היום המפריד בין אשדוד לנמל שלה ומונע לחלוטין את קיום עיר הנמל החדשה.
התכנון שלנו מתעתד לבדוק כיצד ניתן לפתח אורבניות חדשה בקונטקסט של אזור עורף הנמל של אשדוד. כלומר, שאיפה לחבר בין שטחי הלוגיסטיקה המתוכננים באזור עם פרוגרמות ותכנים אורבניים ולמנוע את המשך המצב שבו עורף הנמל ישתלט על איזורי העיר ומזרחה והעיר תדחק לכיוונים אחרים, הרחק מהנמל.
תוויות:



25 במאי 2013
21 באפר׳ 2013
Zoning | De-Zoning
התכנית לאזור עורף הנמל של אשדוד מהווה שאלה מעניינת המעסיקה אותנו רבות בתכנון עיר הנמל החדשה.
כתרגיל- הלבשנו את ה'איירפורט סיטי' באזור המתוכנן ללוגיסטיקה כנסיון לבחינת השפעת התכנון על העיר והנמל.
ה-zoning המתוכנן הוא כל כך קיצוני (אפילו יותר מהיום) כך שליצירת 'DE zoning' באזור יש חשיבות עליונה בתכנית שלנו.
תוויות:



הירשם ל-
רשומות (Atom)